zaterdag 22 maart 2008

Ni-na-Fitna



Mijn eerste huwelijksreis ging destijds, het was 1989, naar de Russische steden Moskou,Kiev en toen nog Leningrad. We reisden in een gezelschap. Een van de deelnemers was een Groningse akkerbouwer. Hij was heel opgetogen toen we in Leningrad, 't was er vele graden onder nul, enkele mannen een duik zagen nemen in de Neva. Hij vond dat stoer en mannelijk, zo kenden we in dat Nederland niet meer. Zijn Groningse uitspraak van "Neva" is me altijd bijgebleven. En in deze tijden van Obama, Ni-na-China en de coming-soon film van onze Geert, spookt die tongval door mijn hoofd. Heb daarom een kleine proeve in mijn audio-archief opgenomen, die via deze link te beluisteren is.
(Overigens hebben Coos en ik nog altijd plezier om de Wildersparodie van Koefnoen, ook al weer even geleden. Coos is beter in de zachte G en we citeren dan uit volle borst: "Ik ben niet tegen de Islam, maar tegen de uitwassen van de Islam. Ik ben niet tegen de shampoo, maar tegen het uitwassen van de shampoo". Van dat type humor liggen vader en dochter in een deuk.)

Geen opmerkingen: