donderdag 20 maart 2008

De MilieuSmurf

Het was smurfentijd bij Albert Heijn en ook mijn kinderen verzamelden de kleine figuurtjes. Het was een rage en de 29 miljoen smurfjes waren vroegtijdig op, zo meldde het ANP afgelopen vrijdag. Ik heb de smurfen op de weegschaal gelegd en ze bleken gemiddeld zo'n 6,5 gram per stuk te wegen. Snel rekenend levert dat meer dan 188.000 kilo smurfen op. Degelijk hard plastic dat onverteerbaar aan ons milieu is toegevoegd. Nu ben ik helemaal niet zo van de milieu, ik ben een Skeptical Environmentalist, doch de kinderen beginnen er steeds vaker over te zeuren. Ze worden geindoctrineerd door de media, Al Gore onheilsboodschappen en natuurlijk door hun politiek correcte onderwijzers. En omdat het om hun toekomst gaat ben ik mild in het aanhoren van hun opvattingen. Ik kon het niet nalaten de verzamelwoede aan smurfen aan mogelijke milieuschade te relateren. In combinatie met mijn liefde voor grote getallen kon ik hun voorrekenen dat er 1880 Jannen (in Kg's dan) aan Smurfen de wereld in waren geslingerd. Als ze over drie eeuwen worden opgegraven, ze zijn niet kapot te krijgen, zal het nageslacht zich verbazen over deze vreemde afgodsbeeldjes. Ze waren in het geheel niet onder de indruk van mijn rekenpartijtje, zodat ik hun milieuliefde eveneens als een hype kan afdoen.

1 opmerking:

Sjaak zei

Ineens kan ik het allemaal weer aan. Elke dag een vluchtje van het Koolwitje! Wordt het toch nog lente!