donderdag 31 januari 2008

Schuim der natie

Op mijn vorige weblog "dagelijks leven" berichtte ik in 2005 over de streekroman die mijn grootvader ooit schreef: Huttenkloas. Het boek gaat over een boef waarvoor heel Twente bang was.
Met Derk en Emma was ik vanmiddag op zoek naar een cadeautje voor meester Veurtjes, die morgen afscheid neemt op hun school. En tussen de speciale bieren trof ik zo maar een doos Huttenkloasbier aan. Op de zijkant van de doos is een marketingslogan opgenomen die ik zelf had kunnen verzinnen: "misdadig lekker bier".
Ter nagedachtenis aan Opa kon ik het niet nalaten zo'n fraaie verpakking aan te schaffen. Met ook nog eens een glas erbij waarop de dwangstoel is afgebeeld waarop Huttenkloas (Klaas Annink) ooit 114 dagen gezeten heeft. Wikipedia vermeldt bij naspeuring ook het biermerk maar niet de roman. Werk aan de winkel om dit recht te zetten.

Geen opmerkingen: